ADS
ADS
ADS
Plafonarea adaosurilor comerciale la alimentele de bază a fost prelungită cu încă 60 de zile
30/01/2024 07:42 in STIRI

Plafonarea adaosurilor comerciale la alimentele de bază a fost prelungită luni seară cu încă 60 de zile. Premierul Marcel Ciolacu a făcut anunțul pe Facebook, după o ședință de câteva ore la guvern, la care au participat reprezentanții din retail.

Deși în lipsa acestei plafonări premierul spune că prețurile ar fi crescut cu 20%, comercianții susțin că măsura, care funcționează de aproape jumătate de an, a produs dezechilibre în piață, crescând prețurile la alte produse.

Alimentele de bază vor avea adaosul comercial plafonat la cel mult 20% încă 60 de zile, potrivit anunțului făcut de premierul României pe Facebook. Reprezentanții magazinelor sunt însă de părere că prelungirea nu era necesară.

George Bădescu, asociația marilor retaileri: ”Ordonanța prin care s-au plafonat prețurile a fost una adecvată situației respective și și-a atins obiectivul. Rațiunile pentru care această ordonanță a fost adoptată în vara anului trecut nu mai au acum motivația respectivă și atunci considerăm că piața ar trebui lăsată să funcționeze”.

Negocierile între guvernanți și retaileri au durat peste 3 ore. În final, cei implicați au stabilit să prelungească cu 2 luni plafonarea prețului alimentelor, până când va fi creat un mecanism pentru monitorizarea prețurilor.

Măsura a produs dezechilibre pe piață și a scumpit celelalte produse. Va fi înființată și o comisie din care ar trebui să facă parte Ministerul Agriculturii, Consiliul Concurenței, retailerii, procesatorii, dar și distribuitorii.

Lista ar urma să fie asemănătoare cu cea inițială, să conțină produse de bază, printre care ulei, zahăr, făină, mălai, carne de porc, de pui, de vită, urmând să fie excluse alimentele adăugate în preajma sărbătorilor. Lista cu noile alimente pentru care autoritățile cer plafonarea adaosului comercial nu a fost însă făcută publică deocamdată.

Comercianții spun că măsura care funcționează de aproape jumătate de an a produs dezechilibre în piață, crescând prețurile la alte produse, cum ar fi detergenți, cosmetice, hârtie sau șervețele și la alimentele nesupuse plafonării.

Sursa: stirileprotv.ro

 

 

COMMENTS