După falimentul răsunător al Euroins, un nou scandal lovește piața asigurărilor auto obligatorii din România. Compania bulgărească Dallbogg a fost suspendată de la vânzarea polițelor RCA, începând cu 1 iulie, pentru o perioadă de trei luni, din cauza numeroaselor sesizări legate de întârzieri în plata daunelor și nerespectarea obligațiilor contractuale, informează StirileProTV.
Deși nu era autorizată direct de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Dallbogg a profitat de reglementările europene care permit companiilor din alte state UE să vândă asigurări și în România. A intrat pe piață în decembrie 2024, iar în doar câteva luni a ajuns la o cotă de piață de aproape 3%, adică aproximativ 150.000 de polițe vândute.
Atrăgând clienții prin prețuri considerabil mai mici, compania s-a concentrat pe o nișă aparent mai sigură: șoferi trecuți de 35–40 de ani, cu mașini obișnuite, din orașe mici și mediul rural. Această strategie a permis o expansiune rapidă, dar a și generat probleme.
„Societatea se poziționase oarecum strategic. Frecvența accidentelor este mult mai mică pe această categorie de autovehicule”, a explicat Dorel Duță, președintele UNSICAR.
Totuși, ASF a fost sesizată cu numeroase reclamații privind întârzieri în gestionarea dosarelor de daună și dificultăți în colaborarea cu service-urile auto. Situația a fost semnalată autorităților europene, iar autoritatea de reglementare din Bulgaria a decis suspendarea activității Dallbogg.
„Polițele rămân valide până la momentul expirării. Firma Dallbogg în continuare are toată obligația de a deservi deținătorii de polițe valide. Nu vorbim de o insolvență, ci de o suspendare”, a declarat Alexandru Petrescu, președintele ASF.
În cazul în care s-ar ajunge la insolvență, răspunderea revine Fondului de Garantare din Bulgaria, dar, pentru moment, acest scenariu nu este luat în calcul.
Specialiștii avertizează că alegerea unei polițe RCA nu ar trebui făcută exclusiv pe criteriul prețului. „Polița RCA acoperă costuri medicale, intervenții chirurgicale, spitalizări, daune morale – nu doar reparația unei mașini”, a explicat Mădălin Roșu, reprezentant al Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR).
Activitatea companiei Dallbogg urmează să fie analizată de Autoritatea Europeană de Supraveghere a Asigurărilor, care va decide dacă firma va putea relua vânzările după perioada de suspendare.