ADS
ADS
ADS
Sfârșit de drum pentru tramvaiele din Botoșani: ultimele linii sunt scoase din oraș
By Administrator
Published on 18/09/2025 09:01
STIRI

Municipiul Botoșani a început dezafectarea ultimelor linii de tramvai, punând capăt unei istorii de peste trei decenii. Rețeaua de tramvai a fost inaugurată pe 16 septembrie 1991, fiind singura din România deschisă după 1990.

Decizia privind înființarea rețelei fusese luată în 1988, iar construcția liniilor și a depoului s-a desfășurat între 1989 și 1991. Tramvaiele au circulat până în anul 2022, însă lipsa finanțării pentru modernizare a dus la abandonarea sistemului.

Șase garnituri de tip Tatra T4D, aduse la Botoșani la sfârșitul anilor ’90 și retrase din circulație în 2020, au fost casate și scoase la vânzare în ultimii doi ani, la un preț de pornire de 20.000 de lei bucata. Între timp, șinele au început să fie topite pe ambele trasee care traversau orașul.

O posibilă salvare ar fi fost proiectul Ministerului Dezvoltării, care prevedea modernizarea căilor de rulare și achiziția de tramvaie noi. Licitația însă a eșuat, după ani de tergiversări și dispute, iar administrația locală, condusă de primarul Cosmin Andrei, a decis renunțarea definitivă la transportul cu tramvaie.

Astfel, Botoșaniul își pierde unul dintre simbolurile transportului public urban, odată cu scoaterea din uz a ultimei rețele de tramvai înființate în România postdecembristă.

 

Comments