Prețul biletelor de tren va crește cu 9,88% începând cu 14 decembrie 2025, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2025–2026. Ajustarea tarifelor se va face automat, în baza ratei inflației publicate de Institutul Național de Statistică și a legislației în vigoare, notează EVZ.ro.
„Conform legii, odată cu planul nou de mers se indexează prețurile cu rata inflației. Alte scumpiri nu vor fi aplicate”, a declarat directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa.
Potrivit CFR Călători, indexarea are la bază rata inflației comunicată de INS prin Buletinul nr. 260 din 13 octombrie 2025. Ultima actualizare a tarifelor a avut loc la 15 decembrie 2024, când biletele s-au scumpit cu 4,6%. Ulterior, la 31 iulie 2025, tarifele au fost din nou ajustate, ca urmare a majorării TVA de la 19% la 21%, inclusiv pentru rezervarea locurilor, care la trenurile InterCity costă în prezent 6 lei.
Ce prevede noul Mers al Trenurilor 2025–2026
Noul plan de circulație, valabil până la 12 decembrie 2026, include zilnic peste 1.150 de trenuri, după cum urmează:
- 52 de trenuri internaționale;
- 20 de trenuri InterCity;
- 112 trenuri InterRegio;
- 26 de trenuri sezoniere;
- 952 de trenuri Regio.
Reprezentanții CFR Călători susțin că noul mers reflectă investițiile realizate în modernizarea serviciilor, introducerea de material rulant nou și suplimentarea curselor pentru a răspunde cererii de transport la nivel național și internațional.
Extinderea traficului internațional
În traficul feroviar internațional, vor fi extinse mai multe legături directe. Trenurile IR 72 și IR 73 vor circula direct pe relația Budapesta Keleti – București Nord, fiind prelungit traseul care se oprea anterior la Craiova. De asemenea, trenurile IR 346 și IR 347 vor ajunge direct la Viena Westbahnhof, via Budapesta Kelenföld, iar relația Baia Mare – Viena Westbahnhof va fi menținută prin trenurile Someș 687/686.
Pentru sezonul estival 2026, CFR Călători va introduce patru trenuri noi pe ruta București Nord – Giurgiu – Ruse și retur. Totodată, va continua parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ, prin menținerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – București Nord și retur.
Odată cu aderarea României la spațiul Schengen, CFR Călători estimează reducerea timpilor de staționare pentru trenurile internaționale, prin eliminarea controlului documentelor.
Trenuri mai moderne și condiții îmbunătățite
Noile vagoane introduse în circulație vor fi dotate cu internet Wi-Fi, prize electrice, sisteme audio-video de informare, camere de supraveghere, toalete ecologice, instalații de climatizare, spații pentru persoanele cu mobilitate redusă și vagoane bar-bistro.
De asemenea, unele trenuri InterRegio care fac legătura între București – Mărășești – Suceava/Iași și Brașov vor fi reclasificate în InterCity, utilizând material rulant modernizat prin PNRR.
Rame electrice noi, din fonduri europene
Autoritatea pentru Reformă Feroviară va introduce în circulație rame electrice Alstom Coradia Stream, parte dintr-un lot de 12 unități achiziționate din fonduri europene. Acestea pot atinge viteze de până la 160 km/h și vor circula pe rute intens solicitate, inclusiv București – Constanța, București – Craiova, București – Arad, București – Brașov și București – Timișoara.
Până la 1 februarie 2026, se estimează că vor fi operate 11 rame din acest prim lot. În plus, șapte rame PESA vor fi introduse pe ruta București – Buzău – Adjud, după finalizarea testelor și recepției.
Reduceri și modalități de achiziție
CFR Călători menține o serie de facilități comerciale, printre care abonamente pentru categorii speciale de călători, Cardul TrenPlus cu reducere de 25%, oferta dus-întors cu reducere de 10% și reduceri de până la 10% pentru achiziția anticipată a biletelor.
Biletele pot fi cumpărate online, prin aplicația mobilă CFR Călători, de la automatele din gări, casele de bilete sau agențiile de voiaj CFR.