Comuna Vorona din județul Botoșani devine, în perioada 15–18 mai 2025, gazda uneia dintre cele mai importante competiții școlare din țară: etapa națională a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar (ONSS) la volei fete – gimnaziu, ediția 2024–2025.
La competiție vor participa cele mai bune opt echipe din România, câștigătoare ale fazelor zonale:
- Școala Gimnazială „Ion Creangă” Suceava – jud. Suceava
- Școala Gimnazială „Lucian Grigorescu” Medgidia – jud. Constanța
- Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești – jud. Prahova
- Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești – jud. Argeș
- Liceul Teoretic „Jozef Tajovsky” Nădlac – jud. Arad
- Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ștei – jud. Bihor
- Școala Gimnazială „Ion Luca Caragiale” Sibiu – jud. Sibiu
- Liceul Teoretic „Marin Preda” – București
Evenimentul, organizat în premieră la Vorona, este coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local al comunei Vorona. Deschiderea oficială este programată pentru joi, 15 mai, ora 18.00, la Centrul Cultural „Mihai Eminescu” din Vorona.
Bogdan Gheorghe Suruciuc, inspector școlar general al ISJ Botoșani, a transmis un mesaj de susținere pentru participante:
„Este o mare onoare și o bucurie pentru județul Botoșani să găzduiască etapa națională a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar la volei pentru gimnaziu fete, ediția 2025, în una dintre cele mai frumoase comune din țară, Vorona. Acest eveniment nu doar că promovează excelența sportivă, ci și valori esențiale ale educației: fair-play-ul, disciplina și spiritul de echipă. Fetele care participă la această competiție demonstrează nu doar talent și determinare, ci și puterea de a inspira generațiile viitoare. Le mulțumesc organizatorilor, profesorilor și părinților care susțin aceste tinere sportive în parcursul lor. Mult succes participantelor și să trăiască din plin această experiență care, cu siguranță, le va îmbogăți pe plan personal și educațional!”
Competiția din acest an aduce în prim-plan nu doar sportul de performanță practicat la nivel gimnazial, ci și potențialul localităților rurale de a deveni centre de promovare a educației prin sport.